11 maart 2024

Ons KBO-vaandeltje

Een flink aantal jaren geleden.toen het idee geboren werd om een ontmoetingspunt te formeren,heeft iemand van onze vereniging een prachtig standaardje gemaakt.

Dat zou dan elke week op de “stamtafel” van het ontmoetingspunt geplaatst moeten worden.

Dat ontmoetingspunt werd café Jan van Hoek, dus daar kreeg het een vaste logeerplek.

Het is een prachtig uitgevoerd standaardje,gemaakt van hout en in heel mooie kleuren geverfd en afgelakt.

De laatste tijd wordt af en toe wel eens vergeten,om het op de grote tafel te plaatsen,zo snel willen de binnenkomers aan de koffie en de nieuwspraat!

Okay,de kleuren van het vaandeltje wijken weliswaar af van de kleuren van het huidige vaandel… Maar de bedoeling,de intentie, om er te staan voor diegenen,die elkaar graag willen ontmoeten, is er niet minder om.

Dit vaandeltje van hout symboliseert in die 2 uurtjes het moment van gezellige saamhorigheid en  de wens om met elkaar in contact te blijven….

En ik hoop,dat de maker van dit standaardje heel erg blij is, dat zijn/haar vaandeltje nog zo mooi in tact is gebleven ondanks de jaren dat het doorstaan heeft….

Inge Veenhuizen.