Rijbewijskeuring voor 75 – Plussers.

Voor automobilisten van 75 jaar en ouder is voor verlenging van het rijbewijs minimaal iedere vijf jaar een medische keuring verplicht.

Voor wie?

Iedereen met een rijbewijs dat verloopt na zijn 75e verjaardag en voor 75 – plussers met een geldig rijbewijs, maar met een gewijzigde gezondheidstoestand.

Waarom?

Deze regelmatige medische keuring is bedoeld om ouderen verantwoord en veilig te laten deelnemen aan het verkeer.

Let op: geen geldig rijbewijs betekent ook onverzekerd rondrijden.

Keuring

Seniorenvereniging Heusden heeft een regeling kunnen treffen met Gert Bouten, gepensioneerd bedrijfsarts uit Helmond om de keuring te verzorgen voor € 40,00. Zodra er voldoende aanmeldingen binnen zijn vindt de keuring plaats in Hart van Heuze in Heusden.
Ook leden van Seniorenvereniging Asten en Ommel kunnen hier gebruik van maken.
Aanmelden voor de keuring in Heusden kan via :
Tjeu van Heugten, telefoon 0493-692627 of 06-36388151.

Voorbereiding op de keuring

• Je koopt op het gemeentehuis een ‘Gezondheidsverklaring Rijbewijs 75+’of download deze via de site cbr.nl.( Betaling in dat geval via i-Deal.)
  • Vul deze ‘Gezondheidsverklaring Rijbewijs 75+ in en sturt deze ingevuld terug naar het CBR in de bijgeleverde retourenvelop of digitaal via de computer. .
  • Als reactie hierop ontvang je een keuringsverslag, mogelijk eventuele bijlagen die verder door de keuringsarts zullen worden..
  • Daartoe maak je op de eerder aangegeven wijze,een afspraak voor de keuring.

Meebrengen naar de keuring:

• Het keuringsverslag en de eventuele bijlagen om door de keuringsarts te laten invullen
  • Schoon potje met urine (een vingerhoed vol is genoeg!)
  • Indien van toepassing: een lijst met de namen van je medicijngebruik.
  • Je huidige rijbewijs
  • Het honorarium voor de keuringsarts (€ 40 contant).

Tip: Indien van toepassing, is een bezoek aan de opticien voor (gratis) controle van de ogen aan te raden als jouw ogen of bril het laatste jaar niet zijn gecontroleerd. (Nieuwe glazen/ lenzen kan soms een verwijzing naar de oogarts besparen.)

Op deze CBR pagina staat nog wat aanvullende info over o.a. de gezondheidsverklaring : Rijbewijs verlengen na uw 75ste

Waar keuring ?

Naam: Medical Direct Services
Adres: Frits de Bruijnstraat 1, 5721 XR,  Asten
Contact: 0493-690094 (tussen 8:30-12:30 op werkdagen) of administratie@mds-keuring.nl
Prijs: € 65,-

Naam: De heer G.H.M. Bouten
Adres: Vivaldilaan 1, 5707 RA, Helmond
Contact: 0492–541248 of g.bouten@chello.nl
Prijs: € 40,-

Naam: Goedkope Keuringen (Gezondheidscentrum Brandevoort)
Adres: De Plaetse 98, 5708 ZJ, Helmond
Contact: 085–4883616 (dagelijks bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur)
Prijs: 75+ B/E € 45,00-€ 55,00, 75+ groot € 45,00-€ 55,00, C,D,(E) € 60,00-€ 70,00
Extra Informatie: Online afspraak en meer informatie: www.goedkopekeuringen.nl

Een lijst van artsen / bedrijven waar u zich kunt laten keuren vindt u hier.