Concrete financiële voordelen voor onze leden

Op vertoon van uw lidmaatschapspasje krijgt u de volgende kortingen:

Ledenvoordeel op energie en allerlei producten

• Energie voordeel: KBO-Brabant heeft een overeenkomst met Energiebesteding BV gesloten en levert stroom- en gas tegen inkoopprijs. Zie : KBO Brabant ONS Energievoordeel
  • Scherpe prijzen van allerlei artikelen (zoals beveiligingsartikelen, e-bikes en mobiele telefoons) : zie KBO Brabant ledenvoordeel

Korting zorgverzekeraars

Drie zorgverzekeraars bieden u als lid van onze vereniging (en KBO-Brabant) collectiviteitsvoordelen op uw zorgverzekering: VGZ, CZ en Zilveren Kruis. De korting geldt uitsluitend op de aanvullende verzekering.

Daarnaast krijgt u bij drie aanvullende zorgverzekeringen van VGZ (VGZ Zorgt Goed, VGZ Zorgt Beter of VGZ Zorgt Best) en bij één aanvullende zorgverzekering van CZ (CZ Leden) uw contributie voor KBO-Brabant tot maximaal 25 euro per jaar vergoed.
Als u dus geen van bovenstaande aanvullende verzekeringen heeft, kunt u GEEN aanspraak maken op de teruggaaf van de contributie. Wilt u hiervan dus gebruik maken, moet u mogelijk uw aanvullende verzekering(en) aanpassen.

KBO-Brabant heeft met VGZ, CZ en Zilveren Kruis collectieve voordelen afgesproken. De voordelen verschillen per zorgverzekeraar en betreffen onder meer:
• Korting op de premie van aanvullende verzekeringen :
      CZ                    – 10% korting op aanvullende zorgverzekering (CZ Leden)
      VGZ                 – 15% korting  op 3 aanvullende zorgverzekeringen
                              – 5% korting op 3 aanvullende tandartsverzekeringen
     Zilveren Kruis – 10% korting op 4 aanvullende zorgverzekeringen
                               (incl. max. vergoeding rijbewijskeuring a Eur 35).
                              – 10% korting op 4 aanvullende tandartsverzekeringen
• Ruimere vergoedingen
• Extra’s, zoals contributieteruggave 2024

Meer informatie hierover en hoe uw contributie terug te vragen zie :  Ons voordeel voor leden.

De verschillende collectiviteits nummers welke u dient te vermelden bij de verschillende verzekeraars :
   CZ – 014103648.
   VGZ – 87718266.
   Zilveren Kruis Achmea – 207000837

Collectiviteitskorting Centraal Beheer

Via de Koepel Gepensioneerden heeft KBO Brabant ook allerlei collectiviteitskorting op verzekeringen bij Centraal Beheer. Deze gelden ook voor uw bestaande verzekeringen bij Centraal Beheer.
Voor meer details zie Ons voordeel voor leden.